Ти си во клуб, музиката свири и светлата трепкаат.
Гледате до штандот за диџеи, но нема никој таму, бидејќи тоа е музика генерирана од вештачка интелигенција.
Но, дали компјутерската програма некогаш може да ја замени реалната врска помеѓу диџејот и публиката?
Со еден збор, не. Барем не според мислењето на Нурија.
Таа е 28-годишна диџејка која живее во Лондон. Таа настапува на разни места низ светот, понекогаш пред толпа од повеќе од 40.000 луѓе.
Програмите за вештачка интелигенција се достапни во нејзината индустрија со години, препорачувајќи песните да се мешаат и менуваат врз основа на нивното темпо.
Но, тие сè уште не ја презеле работата на Нурија, а таа мисли дека знае зошто.
„Бидејќи начинот на кој се поврзувам со мојата публика е многу тешко да се повтори“, вели таа.
Хана забележа дека многу ноќни клубови веќе имаат поставена камера за стриминг зад палубите.
Таа сега е загрижена дека тоа ќе се прошири на виртуелни сетови.
„Имаат долг пат да поминат за да се совпаднат со емоционалната интелигенција на човечкото суштество, но со вештачката интелигенција која генерира оригинални композиции, тоа би можело да биде доста мрачна иднина за диџеите“, вели таа.
Во март оваа година, едно место во источен Лондон беше критикувано за вештачката интелигенција, при што некои рекоа дека музиката се чувствува “несиполнето”.
Можеби луѓето се најдобрите диџеи, но тоа не е толку јасна приказна за продуцентите.
Освен што е диџеј, Нурија продуцира своја музика.
Нејзиниот креативен процес моментално вклучува експериментирање со различни звуци на софтвер, пред да ги совлада песните.
„За мене, производството на вештачка интелигенција е многу задоцнет“, вели таа.
„Веќе постојат најмалку 10 различни софтверски програми кои мешаат музика и би можеле да ги остават продуцентите без работа“.
„Мислам дека опасноста овде е дека се работи без дискусија за тоа што би значело за музичката индустрија.
Едно решение, вели таа, е да се оданочуваат компаниите со вештачка интелигенција.
„Прво, ајде да го забавиме објавувањето на овие програми за вештачка интелигенција и да ги оданочиме програмерите, инвестирајќи ги тие пари во обука за луѓе кои ги губат своите работни места поради вештачка интелигенција“.
Фил Кир се согласува. Тој работи со Музичкиот сојуз и е загрижен дека вештачката интелигенција ќе постави ограничувања на сумата што луѓето се подготвени да ја платат за снимките направени од човечки креатори.
„AI-музиката ќе биде поевтина“, вели тој. „И мислам дека луѓето ќе бидат во искушение да ја користат.
Иако вели, влијанието на вештачката интелигенција ќе оди само толку далеку колку што ќе дозволат луѓето.
Тој не мисли дека поголемиот дел од комерцијалната музика ќе биде засегната, но ја истакнува музиката во позадина како поризична.
„Музиката изработена со вештачка интелигенција на ТВ и филмовите, мислам дека јавноста ќе биде многу поприфатлива, бидејќи нема личност директно поврзана со неа“, вели тој.
„Но мислам дека баровите и клубовите ќе имаат одредена сума на инвестиции“.
Како и многу индустрии, светот на музиката веќе е под влијание на напредокот на технологијата.
За Нурија, овој развој е ист.
„Музиката еволуираше брзо со текот на времето. Отидовме од касети до ЦД-а, до радио до услуги за стриминг, и на секое ниво имаше прекин. Ова не е поинаку“.
Add comment